Select Page

Maarten van Hooft is een creatief baasje. Al ruim twintig jaar werkzaam in de reclame. Above the line, below the line, through the line, hij heeft het allemaal gedaan. Gewerkt bij gerenommeerde bureaus als Ubachs Wisbrun, FHV/BBDO, De Combinatie van Factoren, Isobar en LaComunidad. Nu doet ie zijn ding bij Kellerman Bureau in Actie.

Zijn ‘Natuurlijk actief voor tand en tandvlees’, prijkte 3 jaar lang op de tubes van Parodontax, hij bedacht het concept en de titel van Marco Borsato’s Onderweg dat het bestverkochte album van 2002 was. Hij stond mede aan de basis van Schop Het Tot Superprof van Amstel dat een Effie, Esprix, SpinAward en SAN-accent won. Hij bedacht het Mart Smeets Mag Ik Dat Zeggen t-shirt, initieerde de Binnendieze Sessies in ‘s-Hertogenbosch en was verantwoordelijk voor de comeback van Petje Pitamientje op tv. Een (beknopt) overzicht van zijn werk is te vinden op deze site.

Daarnaast is Maarten muziekfanaat en feitjesslurper. In die hoedanigheid organiseert hij al ruim 25 jaar popquizzen in den lande. De Enige Echte Bossche Popquiz (ook wel het onofficiƫle NK Popquizzen genaamd) beleefde onder zijn bezielende leiding 30 edities. Daarnaast was hij als popquizmaster aanwezig op onder andere Pinkpop, Lowlands, Appelpop, Paaspop en Noorderslag. Voor Willem Twee Muziek en Beeldende Kunst zat hij jarenlang in de raad van toezicht en tegenwoordig is hij secretaris van Stichting Rauwe Kost. Met zijn onbezoldigde inzet hoopt hij het popklimaat in de stad te veraangenamen.

Om aan zijn conditie te werken wil Maarten nog wel eens een rondje hardlopen. Inmiddels heeft hij zes marathons weten af te leggen, allemaal binnen de 3,5 uur. Kortom van Hooft neemt graag een loopje met u.

Maarten van Hooft in een pay-off:
“Hij kan het mooi vertellen!”