2010
04.23

Over

Maarten van Hooft is een creatief baasje. Al ruim zestien jaar werkzaam in de reclame. Above the line, below the line, through the line, hij heeft het allemaal gedaan. Gewerkt bij gerenommeerde bureaus als Ubachs Wisbrun, FHV/BBDO, De Combinatie van Factoren, Isobar en LaComunidad. Nu doet ie zijn ding bij Bureau Kellerman.

Zijn ‘Actief voor tand en tandvlees’, prijkte 3 jaar lang op de tubes van Parodontax, hij bedacht het concept en titel van Marco Borsato’s Onderweg dat het bestverkochte album van 2002 was. Hij stond mede aan de basis van Schop Het Tot Superprof van Amstel dat een Effie, Esprix, SpinAward en SAN-accent won. Hij bedacht het Mart Smeets Mag Ik Dat Zeggen t-shirt, initieerde de Binnendieze Sessies in Den Bosch en was verantwoordelijk voor de comeback van Petje Pitamientje op tv. Een (beknopt) overzicht van zijn werk is te vinden op deze site.

Daarnaast is Maarten muziekfanaat en feitjesopslurper. In die hoedanigheid organiseert hij al ruim 20 jaar popquizzen in den lande. De Enige Echte Bossche Popquiz was in 2016 alweer toe aan de 30e editie en daarnaast was/is hij als popquizmaster aanwezig op onder andere Pinkpop, Lowlands, Appelpop, Paaspop en Noorderslag. Van Stichting W2 Poppodium in Den Bosch is Maarten al weer ruim 8 jaar secretaris en hoopt ie met zijn onbezoldigde inzet het popklimaat in de stad te veraangenamen.

Om aan zijn conditie te werken doet Maarten nog wel eens een rondje hardlopen. Bij voorkeur bij Prins Hendrik in Vught alwaar hij ook assistent trainer recreatieve loopgroepen is. Een hele mond vol, maar het komt erop neer dat van Hooft graag een loopje met u neemt.

Voor zichzelf heeft Maarten de volgende welluidende pay-off bedacht:
“Hij kan het mooi vertellen!”

No Comment.

Add Your Comment